Jumat, 03 Agustus 2012

Good Bye

Good Bye Jakarta and Welcome to Malang! nanti pas lebaran gue mudik ke Malang sekalian langsung disana! ahahah bye Jakarta I'm gonna miss you. semoga gue betah di Malang wkwk

Finally!

Finally, gue dapet PTN juga! alhamdulillah gue keterima di Brawijaya'12 jurusan Adm. Bisnis . kocak banget dan itu ternyata kampus dan jurusan yang sama kaya nyokap gue waktu dia kuliah -_- asli nurun nyokap abiiiiiiis. tapi gapapalah yang penting gue akhirnya dapet PTN setelah sekian lama ikut ujian sana sini..... dan kagetnya lagi pas pengumuman UMB gue keterima Psikologi-UNJ! ahaha asli pas akhir2 gue baru galau keterima 2 PTN -_- and finally gue tetep milih Brawijaya! hihi semoga gue berhasil disana, wish me luck :)))))

Selasa, 03 Juli 2012

2AM-This Song


Translation :
Even though I want to buy you a pretty necklace
Even though I want to take you out on a ride in a nice car
Even though I want to dress you in nice clothes
Even though I want to take you to nice places
This hand that I put inside my pocket grabs nothing
How can I get you
My position doesn’t suit you
Regardless, can you stay by my side
The only thing I can give is this song
All I have is this voice
Even if this makes you laugh
But I still sing
I hope you accept it
Even if you say it’s okay
Even if you say it’s okay if I have you
Even if you say you’re happy everyday
Even if you say you don’t what anything more
Pretty, good things; fun, cool things
You obviously want to do these things too Baby
You know that if you stay by my side I can’t do these things
Regardless, can you stay by my side
The only thing I can give is this song
All I have is this voice
Even if this makes you laugh
But I still sing
I hope you accept it
I only have this song
I really have nothing but this voice
I don’t know if this will make you laugh
But I still sing
I hope you accept it
I hope you accept it

Kamis, 21 Juni 2012

one direction-more than this

"More Than This"

[Liam]
I’m broken, do you hear me?
I’m blinded, ‘cause you are everything I see,
I’m dancin’ alone, I’m praying,
That your heart will just turn around,

And as I walk up to your door,
My head turns to face the floor,
‘Cause I can’t look you in the eyes and say,

[Harry]
When he opens his arms and holds you close tonight,
It just won’t feel right,
‘Cause I can love you more than this, yeah,
When he lays you down,
I might just die inside,
It just don’t feel right,
‘Cause I can love you more than this,
Can love you more than this

[Niall]
If I’m louder, would you see me?
Would you lay down
In my arms and rescue me?
‘Cause we are the same
You save me,
When you leave it’s gone again,

[Louis]
And when I see you on the street,
In his arms, I get weak,
My body fails, I’m on my knees,
Prayin’,

[Everyone]
When he opens his arms and holds you close tonight,
It just won’t feel right,
‘Cause I can love you more than this, yeah,
When he lays you down,
I might just die inside,
It just don’t feel right,
‘Cause I can love you more than this, yeah,

[Zayn]
I’ve never had the words to say,
But now I’m askin’ you to stay
For a little while inside my arms,
And as you close your eyes tonight,
I pray that you will see the light,
That’s shining from the stars above,

(And I say)

[Liam]
When he opens his arms and holds you close tonight,
It just won’t feel right,
‘Cause I can love you more than this,

[Zayn]
‘Cause I can love you more than this

[Everyone]
When he lays you down,
I might just die inside,
It just don’t feel right,
‘Cause I can love you more than this, yeah,

When he opens his arms and holds you close tonight,
It just won’t feel right,
‘Cause I can love you more than this,

When he lays you down,
I might just die inside,
It just don’t feel right,
‘Cause I can love you more than this,
Can love you more than this

Selasa, 19 Juni 2012

envy with someone

Sometimes, Have you ever be envy with someone's life? Of course you are. lo pasti mau hidup lo sempurna, seneng ga ada sedih ga ada yang namanya ketakutan tapi mana ada sih kehidupan yang sesempurna itu. Setiap orang pasti punya kesedihan sama ketakutan di hidupnya walaupun ga mereka perlihatkan ke orang-orang. Tapi pasti lo pernah ngerasain rasanya pengen jadi orang lain. Lo pasti pernah mikir "enak ya jadi mereka bisa ini bisa itu, selalu dapet apa yang dia mau" asal lo tau ga ada gunanya kita mikir kaya gitu karena kita sendiri tau kalau kita mikir pake logika, kita ga mungkin bisa jadi dia dan dia pun ga bakal bisa jadi dia.

Daripada kita mikir kaya gitu mending kita berpikir jernih dan usaha supaya kita bisa lebih dari mereka. Tapi menurut teori ekonomi (ahahahahah-_-) emang ga ada manusia yang pernah puas di dunia ini, apa salahnya kalo ga kita coba? Kita juga ga harus kok ngeliat keatas, kita seharusnya liat kebawah bahwa kenyataannya ada yang lebih ga beruntung dari kita. Mereka yang ga beruntung dari kita terkadang gabisa makan gabisa tidur dengan tenang tapi kita yang bercukupan malah pengen lebih. Seharusnya kita ga boleh gitu, kita harus syukuri apa yang kita punya. Kita harus syukuri karena kita lebih beruntung dari mereka yang ga punya apa-apa.

I like this song!


Now, I like a song the title is "When I Can't Sing". The meaning of this song is really deep..... This is the song and the translation.


►—Translation—◄
Even if I lose everything, if my popularity drops
Even if I can’t sing, if I get a different job
Will you still be able to love me for who I am?

Do you know that who I am on screen isn’t really my everything? (Do you know?)
Do you know that my overflowing confidence makes me even more anxious? (Do you know?)
Standing under the flashing lights, there is a thick shadow behind me
Even if I lose everything, if my popularity drops
Even if I can’t sing, if I get a different job
Will you still be able to love me for who I am?

You say that you love me but
Am I really who you love? (Am I?)
You say that you fell for me but
Am I really the one who made you fall for me? (Am I?)
When you are in my arms, looking at me
I want to ask you these questions

Even if I lose everything, if my popularity drops
Even if I can’t sing, if I get a different job
Will you still be able to love me for who I am?

Someday, the day will come (the day will come)
I’ll come down from the stage where the cheers have decreased
As my shoulders droop down (shoulders droop down)
My head hung low (even then)
Will you stand by my side?

Even if I lose everything, if my popularity drops
Even if I can’t sing, if I get a different job
Will you still be able to love me for who I am?

I want to ask you…

Jumat, 09 Maret 2012

menjadi dewasa itu susah

sekarang udah mau lulus SMA ga kerasaaaaaaaaaaaaaaa banget ya, udah mau kuliah gueeeeeeee. makin gede makin banyak masalah dan makin rumit! untuk ngadepin masalah harus denan sikap yang sabar dan tenang tapi namanya anak baru mau dewasa ya masih labil, moodyan ah ribet asli! emang sih itu tahap kita jadi dewasa nanti kalo kita tambah dewasa ya makin ribet masalahnya. tapi kenapa orang harus berubah? apa bedanya kalo berubah sama engga? tapi gue harap dengan semakin gede semoga gue bisa ngadepin masalah gue dengan kepala dingin dan gue jadi dewasa dengan baik dan ga nyimpang. amiiiiiiiiiiiiiiiiiiin

Past National Exam and Get The University!

ah ga kerasa udah bentar lagi gue mau UN! semoga aja gue sama temen-temen gue lulus UN (AMIIIIIN) abis itu kita harus usaha supaya dapet PTN, aaaaaaah semoga gue keterima di UI.... tapi sebenernya gue masih pengen keluar negeri. pokoknya kalo nanti gue kuliah gue harus cari beasiswa keluar negeri. capek gue di Indonesia, masalah rumit cooy. mending gue pergi nyari ilmu trus balik lagi benerin Indonesia yang udah berantakan ini. semangat! gue pasti bisa!